Udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego

Potrzebujesz uzyskać materiał powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego?
Sprawdź, jak to zrobić krok po kroku.

KOGO DOTYCZY USŁUGA?
Usługa dotyczy w szczególności:

  • mieszkańców,
  • inwestorów,
  • pośredników, zarządców i rzeczoznawców majątkowych,
  • komorników.

CO MUSISZ PRZYGOTOWAĆ?
W tym celu musisz wydrukować i wypełnić wniosek.
Możesz to także zrobić w urzędzie
lub przez Portal Interesanta dostępny pod adresem: https://olkuski.webewid.pl/e-uslugi/office-departments-portal/office-departments-portal/department/GEO

KTÓRY WNIOSEK BĘDZIE CI POTRZEBNY?
W zależności od tego co chcesz uzyskać musisz złożyć odpowiedni wniosek i tak:

Cel pozyskania

Kto może być wnioskodawcą?

Nazwa wniosku

Potrzebujesz uzyskać mapę zasadniczą

Każdy

Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego formularz P oraz formularz P1 – udostępnienie mapy zasadniczej lub mapy ewidencji gruntów i budynków

Potrzebujesz uzyskać mapę ewidencyjną

Każdy

Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego formularz P oraz formularz P1 – udostępnienie mapy zasadniczej lub mapy ewidencji gruntów i budynków

Potrzebujesz uzyskać dane z bazy ewidencji gruntów i budynków

Każdy w przypadku danych przedmiotowych, w przypadku danych podmiotowych osoby posiadające interes prawny

Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego formularz P oraz formularz P2 – udostępnienie zbioru danych bazy danych EGiB (w postaci elektronicznej)

Potrzebujesz uzyskać raporty z rejestrów, kartotek, wykazów, zestawień tworzonych na podstawie bazy danych EGiB

Każdy w przypadku danych przedmiotowych, w przypadku danych podmiotowych osoby posiadające interes prawny

Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego formularz P oraz formularz P6 – udostępnienie raportów tworzonych na podstawie bazy danych EGiB

Potrzebujesz uzyskać dane ze zbioru danych z bazy obiektów topograficznych

Każdy

Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego formularz P oraz formularz P4 – udostępnienie zbioru danych bazy danych BDOT500 (w postaci elektronicznej)

Potrzebujesz uzyskać dane ze zbioru danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu

Każdy

Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego formularz P oraz formularz P3 – udostępnienie zbioru danych bazy danych GESUT (w postaci elektronicznej)

Potrzebujesz kopię innego materiału zasobu

Każdy w przypadku danych przedmiotowych, w przypadku danych podmiotowych osoby posiadające interes prawny

Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego formularz P oraz formularz P7 – udostępnienie innych materiałów (uszczegółowienie zamówienia)

Pamiętaj, że wydawanie dokumentów obejmuje obszar powiatu olkuskiego z wyłączeniem obszaru Miasta i Gminy Wolbrom.

GDZIE SKŁADASZ WNIOSEK?

Wypełniony i podpisany musisz dostarczyć do Starostwa Powiatowego w Olkuszu. Możesz to zrobić:

  • osobiście składając wniosek na kancelarii Starostwa Powiatowego w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2
  • wysłać na adres: Starostwo Powiatowe w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz
  • wysłać na adres e-Doręczeń: AE:PL-10052-37711-URFFG-27
  • wysłać na elektroniczną skrzynkę podawczą e-PUAP: /5qlt7d84ux/SkrytkaESP

ILE ZAPŁACISZ ?

Po złożeniu wniosku otrzymasz Dokument Obliczenia Opłaty, na którym będzie określona wysokość opłaty, którą musisz zapłacić oraz nr rachunku bankowego.
W przypadku ustanowienia pełnomocnika musisz uiścić opłatę skarbową.
Szczegółowe informacje dotyczące opłaty skarbowej dostępne są pod adresem: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/0087#6

JAK ZAPŁACISZ?

Formy płatności:

  • płatności gotówką lub kartą płatniczą dokonasz w kasie Starostwa Powiatowego w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz w godzinach: poniedziałek od godz. 7:15 do godz. 16:30, w pozostałe dni od godz. 7:15 do godz. 14:30.

ILE BĘDZIESZ CZEKAĆ?

Zostaniesz poinformowany o terminie realizacji wniosku.
Zaznacz we wniosku, jak chcesz odebrać materiały:

  • osobiście w urzędzie,
  • wysyłka na wskazany adres.

TRYB ODWOŁAWCZY

W przypadku, wydania przez Starostę Olkuskiego decyzji, o której mowa w art. 40f ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, a Ty nie zgadzasz się z wydaną decyzją administracyjną możesz wnieść odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Krakowie, ul. Basztowa 22, za pośrednictwem Starosty Olkuskiego, 32-300 Olkusz, ul. Mickiewicza 2 w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia decyzji.

PODSTAWA PRAWNA

• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
• Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
• Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków
• Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO wnioskodawca zostaje poinformowany o tym, że:

  1. Administratorem danych osobowych wnioskodawcy jest: Starosta Olkuski, Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz; NIP: 6372024678; REGON: 276255045; adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel. 32 643-04-10.
  2. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest: Alicja Świtaj-Hubka, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
  3. Dane osobowe wnioskodawcy przetwarzane będą na podstawie 6 ust. 1 lit. a RODO - w zakresie: imienia i nazwiska, adresu, numeru telefonu, adresu poczty elektronicznej - w celu realizacji wniosku o wydanie zaświadczenia.
  4. Dane osobowe wnioskodawcy nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
  5. Wnioskodawca posiada:
    1. prawo do uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe dotyczące wnioskodawcy,
    2. prawo dostępu do danych osobowych dotyczących wnioskodawcy,
    3. prawo żądania: sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych osobowych wnioskodawcy oraz wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, a także do przenoszenia danych,
    4. prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych wnioskodawcy, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w 18 ust. 2 RODO,
    5. prawo żądania niezwłocznego usunięcia danych osobowych dotyczących wnioskodawcy, jeżeli wnioskodawca cofnął zgodę, na której opiera się przetwarzanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
    6. wycofania zgody w dowolnym momencie; wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody udzielonej przed jej wycofaniem.
  6. Dane osobowe wnioskodawcy nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
  7. Podanie danych osobowych wnioskodawcy jest dobrowolne, ale konsekwencją niepodania ww. danych osobowych będzie brak realizacji złożonego wniosku.
  8. Zebrane dane osobowe wnioskodawcy będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa tj. na czas wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych tj. przez okres 10 lat, a w systemie teleinformatycznym do czasu obowiązku prowadzenia systemu wynikającego z przepisu prawa.
  9. Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, o którym mowa w 4 ust. 21 RODO, gdy wyżej wymienieni uznają, że przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy RODO.


Drukuj