Potrzebujesz uzyskać materiał powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego?
Sprawdź, jak to zrobić krok po kroku.
KOGO DOTYCZY USŁUGA?
Usługa dotyczy w szczególności:
- mieszkańców,
- inwestorów,
- pośredników, zarządców i rzeczoznawców majątkowych,
- komorników.
CO MUSISZ PRZYGOTOWAĆ?
W tym celu musisz wydrukować i wypełnić wniosek.
Możesz to także zrobić w urzędzie
lub przez Portal Interesanta dostępny pod adresem: https://olkuski.webewid.pl/e-uslugi/office-departments-portal/office-departments-portal/department/GEO
KTÓRY WNIOSEK BĘDZIE CI POTRZEBNY?
W zależności od tego co chcesz uzyskać musisz złożyć odpowiedni wniosek i tak:
Cel pozyskania |
Kto może być wnioskodawcą? |
Nazwa wniosku |
Potrzebujesz uzyskać mapę zasadniczą |
Każdy |
Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego formularz P oraz formularz P1 – udostępnienie mapy zasadniczej lub mapy ewidencji gruntów i budynków |
Potrzebujesz uzyskać mapę ewidencyjną |
Każdy |
Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego formularz P oraz formularz P1 – udostępnienie mapy zasadniczej lub mapy ewidencji gruntów i budynków |
Potrzebujesz uzyskać dane z bazy ewidencji gruntów i budynków |
Każdy w przypadku danych przedmiotowych, w przypadku danych podmiotowych osoby posiadające interes prawny |
Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego formularz P oraz formularz P2 – udostępnienie zbioru danych bazy danych EGiB (w postaci elektronicznej) |
Potrzebujesz uzyskać raporty z rejestrów, kartotek, wykazów, zestawień tworzonych na podstawie bazy danych EGiB |
Każdy w przypadku danych przedmiotowych, w przypadku danych podmiotowych osoby posiadające interes prawny |
Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego formularz P oraz formularz P6 – udostępnienie raportów tworzonych na podstawie bazy danych EGiB |
Potrzebujesz uzyskać dane ze zbioru danych z bazy obiektów topograficznych |
Każdy |
Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego formularz P oraz formularz P4 – udostępnienie zbioru danych bazy danych BDOT500 (w postaci elektronicznej) |
Potrzebujesz uzyskać dane ze zbioru danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu |
Każdy |
Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego formularz P oraz formularz P3 – udostępnienie zbioru danych bazy danych GESUT (w postaci elektronicznej) |
Potrzebujesz kopię innego materiału zasobu |
Każdy w przypadku danych przedmiotowych, w przypadku danych podmiotowych osoby posiadające interes prawny |
Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego formularz P oraz formularz P7 – udostępnienie innych materiałów (uszczegółowienie zamówienia) |
Pamiętaj, że wydawanie dokumentów obejmuje obszar powiatu olkuskiego z wyłączeniem obszaru Miasta i Gminy Wolbrom.
GDZIE SKŁADASZ WNIOSEK?
Wypełniony i podpisany musisz dostarczyć do Starostwa Powiatowego w Olkuszu. Możesz to zrobić:
- osobiście składając wniosek na kancelarii Starostwa Powiatowego w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2
- wysłać na adres: Starostwo Powiatowe w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz
- wysłać na adres e-Doręczeń: AE:PL-10052-37711-URFFG-27
- wysłać na elektroniczną skrzynkę podawczą e-PUAP: /5qlt7d84ux/SkrytkaESP
ILE ZAPŁACISZ ?
Po złożeniu wniosku otrzymasz Dokument Obliczenia Opłaty, na którym będzie określona wysokość opłaty, którą musisz zapłacić oraz nr rachunku bankowego.
W przypadku ustanowienia pełnomocnika musisz uiścić opłatę skarbową.
Szczegółowe informacje dotyczące opłaty skarbowej dostępne są pod adresem: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/0087#6
JAK ZAPŁACISZ?
Formy płatności:
- płatności gotówką lub kartą płatniczą dokonasz w kasie Starostwa Powiatowego w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz w godzinach: poniedziałek od godz. 7:15 do godz. 16:30, w pozostałe dni od godz. 7:15 do godz. 14:30.
ILE BĘDZIESZ CZEKAĆ?
Zostaniesz poinformowany o terminie realizacji wniosku.
Zaznacz we wniosku, jak chcesz odebrać materiały:
- osobiście w urzędzie,
- wysyłka na wskazany adres.
TRYB ODWOŁAWCZY
W przypadku, wydania przez Starostę Olkuskiego decyzji, o której mowa w art. 40f ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, a Ty nie zgadzasz się z wydaną decyzją administracyjną możesz wnieść odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Krakowie, ul. Basztowa 22, za pośrednictwem Starosty Olkuskiego, 32-300 Olkusz, ul. Mickiewicza 2 w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia decyzji.
PODSTAWA PRAWNA
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
• Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
• Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków
• Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO wnioskodawca zostaje poinformowany o tym, że:
- Administratorem danych osobowych wnioskodawcy jest: Starosta Olkuski, Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz; NIP: 6372024678; REGON: 276255045; adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel. 32 643-04-10.
- Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest: Alicja Świtaj-Hubka, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Dane osobowe wnioskodawcy przetwarzane będą na podstawie 6 ust. 1 lit. a RODO - w zakresie: imienia i nazwiska, adresu, numeru telefonu, adresu poczty elektronicznej - w celu realizacji wniosku o wydanie zaświadczenia.
- Dane osobowe wnioskodawcy nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
- Wnioskodawca posiada:
- prawo do uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe dotyczące wnioskodawcy,
- prawo dostępu do danych osobowych dotyczących wnioskodawcy,
- prawo żądania: sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych osobowych wnioskodawcy oraz wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, a także do przenoszenia danych,
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych wnioskodawcy, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w 18 ust. 2 RODO,
- prawo żądania niezwłocznego usunięcia danych osobowych dotyczących wnioskodawcy, jeżeli wnioskodawca cofnął zgodę, na której opiera się przetwarzanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
- wycofania zgody w dowolnym momencie; wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody udzielonej przed jej wycofaniem.
- Dane osobowe wnioskodawcy nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
- Podanie danych osobowych wnioskodawcy jest dobrowolne, ale konsekwencją niepodania ww. danych osobowych będzie brak realizacji złożonego wniosku.
- Zebrane dane osobowe wnioskodawcy będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa tj. na czas wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych tj. przez okres 10 lat, a w systemie teleinformatycznym do czasu obowiązku prowadzenia systemu wynikającego z przepisu prawa.
- Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, o którym mowa w 4 ust. 21 RODO, gdy wyżej wymienieni uznają, że przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy RODO.